Nordvästskåne

Årsmöte Nordvästskåne

Nordvästskåne har Årsmöte 6 mars 2024

Inbjudan till Nordvästskånes Årsmöte 6.e mars i ABF-lokalen i Åstorp.
Årsmöte Nordvästskåne

Nordvästskånes lokalförening inbjuder till årsmöte 7 mars 2023 i ABF lokal i Åstorp

Nordvästskånes lokalförening inbjuder till årsmöte den 7 mars i ABF´s lokal på Köpmansgatan 10 i Åstorp.
Stava rätt!

Inbjudan till Stavgång 10/10 på Tingvalla i Åstorp

#STAVAMEDOSS Skåneungdomarna och Nordvästskåne inbjuder till Stavgång den 10/10 i Åstorp. Ingen anmälan - Bara kom!
Dyslexiförbundet i NV-Skåne

Nordvästskåne inbjuder till Årsmöte 2019

Medlemmarna i Nordvästskåne inbjudes till årsmöte den 14:e mars i Hyllinge skola. Anmälan!

Nordvästskåne inbjuder till Julavslutning 10 dec. 2018

Kom och spela vårt Julklappspel i Hyllingeskola 10/12 kl. 18:30
Bowlinghall

Ungdomsbowling i Åstorp

Den 28 februari 2010 spelade, Dyslexiförbundets ungdomar i Skåne, bowling i Nordvästskåne. Ett trettiotal ungdomar med föräldrar hade mött upp för att fajtas mot varandra. Efter en timmas spel serverades en väl tilltagen Tachobuffé. Efter maten fick alla spela ytterligare en timma innan alla vände kosan hem igen. Vi ser fram emot nästa bowlingträff till nästa år igen.
Lars-Eric Nilsson

Varför heter det Dyslexi?

Varför använder man ett så svårt ord som dyslexi, för att beskriva en form av läs- och skrivsvårigheter? Lars Eric från Nordvästskåne funderar.
Lars-Eric Nilsson

Intervju med Lars-Erik Nilsson

Lars-Eric Nilsson är aktiv i Dyslexiförbundet och deltar i Mediaprojektet. Intervjun gjordes under en helg med mediaträning i Sala februari 2010.