Dysleximässan 25-26 oktober 2013.

Dysleximässans logga
Tack alla utställare och besökare!
Nära 2000 personer besökte Dysleximässan

Dyslexiförbundet FMLS i samarbete med Specialpedagogiska skolmyndigheten - SPSM arrangerade

Dysleximässa den 25-26 oktober 2013 i Sollentuna

Mässan presenterade en hel värld av möjligheter för personer med läs- och skrivsvårigheter/dyslexi fört uppemot 2.000 besökare under två dagar.

Det var som vanligt många intressanta föreläsare och utställare.

Betty Malmberg, ordf i riksdagens utbildningsutskott, Greger Bååth, Generaldirektör i SPSM, Skolverket - information och debatt om anpassning av nationella prov, Anna Fouganthine, läsforskare, Johanna Kristensson (logopeden i skolan), Markus Björnström om dyskalkyli, Dysse - Petra och Niklas berättade om sina erfarenheter mfl, mfl.

Läs det fullständiga programmet och utställarförteckning i bilagor i länklistan.

------------------------------------------------

Se Mässan och Dyslexiförbundet FMLS kongress i efterhand på Internet!
Vi sände delar av mässan och kongressen ”live” via webbutsändning.
Du finner utsändningen https://www.dyslexi.org/skrivknuten/live-fran-dysleximassan-25-26-oktober

-------------------------------------------------

Förbundsordförandes TACK efter mässan.

Då vänder vi blad!

Efter en helt underbar mässa med massor av utställare och kompetenta föreläsare och framförallt massor av engagerade besökare så hade Dyslexiförbundet FMLS sin kongress i en och en halv dag. När jag tittar tillbaka på dessa tre otroliga år som har gått sedan kongressen i Västerås, blir jag förbluffad av hur mycket vi har flyttat fram våra positioner och lyft dyslexifrågorna. På kongressen fattade vi många kloka beslut om framtiden och vi valde även en ny förbundsstyrelse som ska leda verksamheten framåt utifrån den verksamhetsplan vi antog.

Jag tackar för förtroendet att fortsatt få leda förbundet och hälsar den nya förbundsstyrelsen välkommen. Jag vill även passa på att tacka våra anställda och alla funktionärer för ert arbete med att få till tre lyckade dagar.

Er ordförande

Bengt-Erik Johansson

-------------------------------------------------

Frågor om Dysleximässan - kontakta Inger Rålenius