Dyslexiföreläsning med Ulrika Ekman

Webbinarium om stöd och hjälp till alla med dyslexi, den 4 oktober. Med Ulrika Ekman 17.00-18.30.

Ulrika fick en dyslexidiagnos vid 25 års ålder. Efter det så studerade hon till Dyslexikonsulent/Lärarassistent på Brunnsviks Folkhögskola. Efter att ha arbetat som obehörig lärare i skolan en tid så studerade hon till Lärare mot yngre åldrar på Lärarhögskolan.

I dag arbetar Ulrika på en låg- och mellanstadie-skola i Västerås som fritidspedagog och som resurs.

Hon arbetar med att sprida dyslexikunskaper.

Att skapa en medvetenhet om vad dyslexi är och hur man hittar strategier i vardagen med appar-hjälpmedel och lärverktyg.

Ulrika är även ordförande i Dyslexiförbundet i Västerås. Hon är även engagerad i Funktionsrätt och sitter i Dyslexiförbundets styrelse på riksnivå.

Föreläsningen är gratis för alla som är medlemmar i Dyslexiförbundet. Välkommen att bli medlem annars: https://member.myclub.se/public/forms/6599/EV04WMLQ1T/

Tillsammans blir vi starkare.

Välkommen att anmäla dig till ulrika.ekman@dyslexi.org.

Bifogat material

Fil dyslexiforelasning_den_4_okt_21.docx