Öppet hus den 3 oktober

Kom och träffa oss i Spånga och prata läs-, skriv- och räknesvårigheter under Dyslexiveckan.

Vi i Stockholmsföreningen och distriktet har öppet hus. Ingen anmälan behövs.

• Var: i Dyslexiförbundet lokal på Spånga Torgväg 4.
  • När: 3 oktober 2023 klockan 17–20.

Hur hittar du dit? Ta pendeltåg, buss eller bil till Spånga centrum. Spånga Torgväg 4 ligger i slutet av Spånga torg i gamla Nordea-bankens lokaler, bredvid Dennis kött och vårdcentralen.

Program

Ulrika Ekman visa olika appar och hjälpmedel som vi med läs- och skrivsvårighet/dyslexi kan ha nytta av i skolan, på arbetsplatsen eller på fritiden.

Martin Tiren från ungdomssektion svar på frågor och berättar om sin erfarenhet att ha dyslexi under skolgången.

Du kan ställa frågor till oss om dyslexi, dyskalkyli, rättigheter, hjälpmedel med mera.

Och framför allt diskutera med andra medlemmar om funderingar och frågor du har om skolan och arbetslivet och mycket annat.

Vi bjuder på fika.

Välkomna!